Ausztrál Nagydíj
A szabadedzéseket a Mercedes nyerte, de nem tűnt úgy, mintha a Ferrari nagyon le lenne maradva. Szenvedtek egy kicsit pénteken a szél miatt, de szombatra megtalálták az autó egyensúlyát. Ez a kép az időmérőn teljesen megváltozott.
A szezon előtti tesztek alapján arra lehetett következtetni, hogy a Ferrrai lesz a legerősebb, a kvalifikáción viszont majdnem 7 másodperccel lassabbak voltak a Mercedesnél és csak a 3. (VET) és 5. (LEC) helyet szerezték meg.
Az első 10-be még a Haas, Renault illetve Räikkönen az Alfával és az ott debütáló Lando Norris a McLarennel került be. Érdekesség, hogy Gasly a Red Bullal már a Q1-ben kiesett miközben Verstappen a 4. helyet szerezte meg a rajtrácson.
A Ferrari versenytempója sem bizonyult erősnek Melbourne-ben, a csapatnak nem sikerült megszerezni a dobogó legalsó fokát sem, miután Verstappen a Honda motorral a pályán előzte meg az abroncsaival szenvedő Vettelt.
A Mercedesnél eközben úgy tűnik, Hamilton ellenfélre talált Bottasban, aki a rajtnál megelőzte és onnan végig vezette a versenyt, amelyet meg is nyert.

Bottas a dobogó tetején Melbourne-ben. Fotó: www.formula1.com
Az idei szezon egyik újítása a leggyorsabb körért járó 1 pont, amely nem tűnik soknak, viszont a végén mégis mindenki próbálta megszerezni. Végül ezt is Bottas nyerte, így 26 ponttal vezet az összetett listán.
A másik nagy újítás az első szárnyak nagymértékű leegyszerűsítése. Már láthattuk, hogy ez a jelentős aerodinamikai változtatás nem befolyásolta az autók gyorsaságát, ugyanakkor most az is kiderült, hogy a várakozásoknak megfelelően megkönnyítette az egymás mögött haladást a pilóták számára. Az előző szezonokban nagy probléma volt, hogy pár körnél tovább nem tudtak közel maradni egymáshoz a versenyzők, mivel a turbulens levegőben autózva túlmelegedett az autó és tönkrementek a kerekek. Most viszont ez nem okozott problémát és főleg a mezőny második felén körökön keresztül tudták támadni egymást a versenyzők.
Bár Ausztrália a városi pálya jellege miatt nem mindig mutatja meg a valós erőviszonyokat, az nyilvánvaló, hogy a középmezőny nagyon közel került egymáshoz, továbbá, hogy a 4. helyen jelenleg nem a Renault, hanem a Haas áll.
Akik pechesek voltak:
Tavaly is jól indult a Haas szezonja, legalábbis addig, míg mindkét autó ki nem esett a miatt, hogy nem tudták a kerekeket megfelelően rögzíteni. Idén szinte ugyan az történt Grojeannal és megint feladni kényszerült a versenyt.
Aki pedig már évek óta nem tud jól teljesíteni Melbourne-be az pont a hazai versenyző, Daniel Ricciardo, aki megint kiesett a rajtál történt balesetét követően.
