F1 bahreini nagydíj
Röviden összefoglalva: Kevés szerencse, annál több balszerencse...
A Scuderia Ferrari bahreini teljesítménye és eredménye megérdemel egy külön, hosszú bekezdést. Amilyen erősek voltak, olyan balszerencsések is.
A szabadedzéseket mind megnyerték, ami azt mutatta, hogy bármi is volt a problémájuk Melbourne-ben, azt megoldották és ismét azt a Ferrari-fölényt láttuk, amely már a szezon előtti teszteken is jelen volt. Így nyugodtan várhatták az időmérőt, amelyet sikerült is megnyerniük. A pole-ból a fiatal Charles Leclerc indulhatott, aki egész hétvégén jól érezte magát az autójában, míg a második helyet Sebastian Vettel szerezte meg. A német időmérőjét kissé megzavarta az, hogy a csapat rossz időben engedte ki a pályára- a nagy forgalom kellős közepére- a Q2-ben és így egyel több kört kellett teljesítenie ami egy szett lágy abroncsba is került. Ezt követően a Q3-ban csak egy lövése volt, viszont így is meg tudta előzni a Mercedest.
A rajt már Vettelnek sikerült jobban, aki viszont ezt a pozíciót nem tudta sokáig megtartani és Leclerc visszaelőzte. Már ekkor is látszott, hogy Vettel, mint később el ismodta, nem érezte teljesen jól magát az autóban, amely nem működött úgy mint a másik és a teljesítménye el is maradt csapattársáétól.
A problémák viszont csak ez után következtek. Vettel hosszas csatát vívott Hamiltonnal a pályán, amelynek vége egy megforgás lett. A kettős dobogóból így már látszott, hogy nem lesz semmi, mivel az eset annyira leradírozta a kerekeket, hogy a vibrációnak köszönhetően az első szárny úgy ahogy volt leesett az autó orráról. A boxkiállása után Vettel a 9. helyre került, a végére az 5. pozícioba sikerült magát felküzdenie.
Eközben Leclerc nagy előnyt alakított ki a a mezőny elején, mikor a mechanika felmondta a szolgálatot. Az autó végigment a futamon, viszont a teljesítménye kb. 40 lóerővel visszaesett, így a két Mercedes könnyen megelőzte, és annak ellenére, hogy az ezüstök egész hétvégén esélytelenek voltak végül kettős győzelmet arattak. Leclerc szerencséje a Renault balszerencséje volt. Ugyanabban a körben egymástól pár méterre állt le a franciák mindkét autója, ennek következtében pedig behívták a safety-cart. Ez lett végül Verstappen veszte is, hisz így ő nem előzhette meg az előtte haladó Leclercet és nem állhatott fel a dobogóra, míg a fiatal monacói végül a 3. helyet szerezte meg. Ez volt Leclerc első F1-es dobogója is. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke meg is jegyezte, hogy annak ellenére, hogy már nem Renault-motort használnak, mégis egy ilyen elromlása fosztotta meg őket a dobogótól. Ironikus, nemde?

kép: Glenn Dunbar
Az biztos, hogy a Ferrari nem egy ilyen eredményre számított. Ez igaz a Renault-ra és pilótáira is. Ricciardo második renault-os versenyén is kiesett, Hülkenberg, aki pedig jó teljesítmény mutatott az egész hétvégén, szintén feladni kényszerült.
Grojean se volt szerencsésebb, Ricciardohoz hasonlóan most is kiesett, csak úgy, mint két hete. A Haas így is a középmezőny legjobb csapata jelenleg.
A hétvége két nagy megmentője Lando Norris és Kimi Räikkönen voltak. Norris a McLarennel a 6. helyen végzett, amely nagy teljesítmény a csapat tavalyi szenvedése után, Räikkönen pedig az Alfa Romeoval most is ponot szerzett a 8. helyen befutva.
Bár a Mercedeseknek most szerencséjük volt (de tényleg, mikor nincs?), van félnivalójuk, hisz a Ferrari nagyon erősnek tűnik. A következő, kínai nagydíj pedig kéthét múlva lesz. Különlegesnek ígérkezik, hisz ez lesz az ezredik nagydíj az F1 történetében.
A bahreini nagydíj összefoglalója itt tekinthető meg: