Kanadai Nagydíj- Időmérő

kép: james moy
Az elmúlt hetekben egy kissé elmaradtam az írással, az érettségi vizsgák miatt sajnos nem maradt időm se energiám erre. Most viszont nem csak én tértem vissza, hanem úgy tűnik, a Ferrari is. Az elmúlt versenyek egy kissé lehangoló képet mutattak a kiszámítható eredmény miatt, a kanadai időmérő viszont az idei legizgalmasabb F1-es közvetítések közé tartozik eddig, hisz végre egy igazán szoros csatát láthattunk a két élcsapat között.
Előzmények: Sokat hallhattuk az itthoni közvetítésben is, hogy ez a hétvége a Ferrari idei talán utolsó esélye így az év első harmadában arra, hogy megmutatssa, mire képes a autó. Ezzel élni is akartak és már a szabadedzéseken látszott, hogy ez az időmérő szorosabbnak igérkezik az előzőeknél, hisz a Ferrarik az utolsó szektorában a kanadai pályának különösen jól teljesítettek. Ebben bízhattak a nálunk 20:00-kor kezdődő időmérő elején is.
Már a Q1-ben láthattuk, hogy mindkét élcsapat érzi az esélyt a pole-ra, hisz már az első szakasz végén szuper időkkel dobálóztak. Ezek persze még elmaradtak a tavalyi rekordtól, de arra sem kellett sokat várni.
A Q2-ben a Mercik és Ferrarik stratégiai előnyre tudtak szert tenni, hisz a leggyorsabb körüket sikerült a közepes keveréken szerezniük, ami nagyon jól jöhet majd nekik. A köridőkből látható, hogy a lágy keverék hihetetlenül gyorsan kopik és max. 7-8 kört jósolnak az azon rajtolóknak a kerékcseréig. A Red Bull is próbálkozott a közepeseken Verstappennel, de nem sikerült elég gyorsanak lenniük, így a hollandnak Q2 végén még egyszer ki kellett jönnie a lágy gumikon. Az utolsó másodpercekre időzített körök viszont mindig rejtenek egy kis rizikót, ami most be is következett. A Haasok elég jól mentek és lett volna esély a Q3-ba jutásra, az utolsó körében viszont Magnussen megkoccolta a bajnokok falát ezzel jó nagy ütést mérve a felnire és már csúszott is át a pályán ronccsá törve az autót. A mögötte jövőknek így piros zászló jutott csak- köztük a csapattársnak, Grojeannak illetve a javítani próbáló Verstappennek is. A sors fintora, hogy magnussen még az előző idejével bejutott a Q3-ba- plusz egy helyet elvéve a többi esélyestől.
Az edzsés kb. 15 percet állt majd kezdődött a Q3, ahol a Renault és a Mclaren is igen jól teljesített. A várakozás viszont volt, akit kizökentett. Bottas az első próbálkozás alatt kicsúszott és csak a szerencsének köszönhetően kerülte el a falat, majd a többi köre sem sikerült túl jól. A Végére csak az 5. helyet sikerült megszereznie, az elsőtől 0, 86 mp-re lemaradva.
Leclerc sem tudta most tartani a lépést a csatattársával és a harmadik helyet szerezte meg 0, 68 mp hátránnyal. Aki viszont hihetetlen teljesítményt nyújtott, az Ricciardo volt, aki a 4. helyre hozta be a Renault-ot.
Hamilton és Vettel tényleg az utolsó másodpercekre tartogatták a legjobbat. Ők ketten ezen az időmérőn mondhatni állva hagyták a többieket. Hamilton egy 1.10.446-os köridővel nagyon feladta a leckét, Vettel viszont az utolsóként beérve ezt 0.2 másodperccel túlszárnyalva - 1.10.240- es időt futva megszereztre a pole-t, illetve megdöntötte saját tavalyi körrekordját.

A Ferrarinak és Vettelnek ez egy fontos kapaszkodó lehet a továbblépéshez és reméljük, a mai verseny is hasonlóan izgalmas lesz.
Az időmérő összefoglalója.
Vettel az első két szektorban- amelyekben a Mercedes jobban ment- minden eddiginél közelebb tudott maradni és a végén a harmadik szektoros előnyét kihasználva jobb időt tudott futni.
Vettel pole-t érő köre.